Sant Pere - SLC 155

Desnivell acumulat
298m
Llocs d'interès

Molí del Rovellat, ruta del rec de la vila, camí vell de Sant Pere, ermita de Sant Pere, camí de la Terrena i bassa del poble.

• 0m. ROTONDA MOLÍ DEL ROVELLAT. CRUÏLLA CARRER JOAN XXIII I CARRER DELS MOLINS. Anomenat Molí de Més Avall, Molí del Rovellat o Molí de la Pallota, forma part de la Ruta del Rec de la Vila, ruta que segueix 10 molins i construccions hidràuliques al llarg d'uns 5 km. El 1346 va ésser donat al Comú de la vila pel paborde Roger de Miralpeix. De la construcció només en queda en peu, com la majoria de molins del terme, restes de la canalització de l'aigua i el forat per on queia l'aigua al cup anomenat carcabà o cacau en el qual s'emmagatzemava aquesta aigua que donava la força hidràulica per moure el rodet i l'arbre que, a la vegada, feia girar la mola volandera. No es constaten dependències o vivendes annexes que facilitarien la vida diària del moliner.
  • 10m. PAS DE VIANANTS. Busquem el pas de vianants a l'oest i creuem; seguim cap a la dreta, nord, direcció al molí.
  • 70m. SORTIDA ROTONDA. Agafem el carrer de l’esquerra direcció a la muntanya, oest.
  • 180m. BIFURCACIÓ. Seguim la pista asfaltada de l’esquerra.
  • 300m. BIFURCACIÓ, RUTA DEL REC DE LA VILA. Seguim la pista asfaltada de l’esquerra, nord-oest. A la dreta deixem la ruta del rec, la qual segueix per aqüeductes i restes de molins medievals.
  • 340m. BIFURCACIÓ. Seguim la pista principal asfaltada de l’esquerra, oest, indicada com a “Camí de Sant Pere”. Iniciem la pujada.
  • 590m. Vistes a la Serra del Pou.
  • 800m. CRUÏLLA. Seguim recte per la pista principal.
  • 1.090m. INTERSECCIÓ. Deixem a l'esquerra una pista privada.
  • 1.120m. CANVI FERM. La pista es converteix en un sender de terra que continua la pujada.
  • 1.380m. TERRAPLÈ. A l'esquerra deixem un terraplè amb vistes a tot el Camp de Tarragona.
  • 1.450m. INTERSECCIÓ. Arribem a una pista principal que seguirem cap a la dreta, sud -oest, direcció al cim de la muntanya
  • 1.500m. BIFURCACIÓ. Seguim la pista de l'esquerra, sud -est. Per la dreta farem el retorn a la Selva.
  • 1.570m. BIFURCACIÓ. Deixem la pista principal per agafar un senderó que surt cap a la dreta, a l'oest, el de més al nord, i ens portarà directe a l'Ermita. Recte seguiríem l'enllaç Sant Pere - La Coma durant 920 metres.
  • 1.740m. El sender està rodejat de pins que delimiten l'Ermita.
  • 1.790m. INTERSECCIÓ. Arribem a una pista asfaltada que seguim cap a la dreta, nord -est.
  • 1.820m. ERMITA DE SANT PERE DEL PUIG. Queden poques restes de l’edifici romànic, reformat diverses vegades durant es S. XIII, reformat diverses vegades, una d'elles per Pere Blai (s. XVII). Les tropes franceses el van fortificar el 1811 i va quedar pràcticament destruït durant la 1a guerra carlina. Va tenir ermitants fins la meitat del s. XX.
  • 1.840m. ERMITA DE SANT PERE DEL PUIG. Seguint el sender que puja a l'oest per l'Ermita, trobem la Talaia del Camp del Puig d'en Cama a 2.300 metres. Després d'aquest punt hem de tornar a agafar el sender que hem pujat per tornar. Iniciem el descens, en direcció est.
  • 2.070m. INTERSECCIÓ. Trobem la pista principal que hem deixat anteriorment. Seguim cap a l'esquerra, nord -est, descendint.
  • 2.130m. BIFURCACIÓ. Seguim la pista de l'esquerra, nord -oest. Deixem a la dreta la pista per on hem pujat.
  • 2.360m. INTERSECCIÓ I GIR. Deixem a l'esquerra un camí. Seguim per la pista principal que gira a la dreta, est. És una baixada una mica tècnica, recomanem atenció.
  • 2.840m. INTERSECCIÓ. Arribem a una pista principal que seguirem a la dreta, est, direcció cap a la Selva; és el camí de Terrena.
  • 2.940m. INTERSECCIÓ. Deixem un sender a la dreta, seguim tota l'estona la pista principal.
  • 3.030m. INTERSECCIÓ. Deixem un camí a l'esquerra.
  • 3.220m. CANVI FERM. La pista de terra es converteix en una pista asfaltada.
  • 3.330m. Vistes a la bassa del poble.
  • 3.900m. INTERSECCIÓ. Deixem un camí a l'esquerra que ens porta a la bassa del poble. Seguim la pista principal cap a la dreta, sud -est, que es converteix en pista de terra. La bassa del poble té una capacitat màxima de 50.000 metres cúbics; en un any normal, amb pluges, es reomple vuit cops l'any.
  • 4.160m. INTERSECCIÓ. Arribem a la carretera que hem deixat de pujada. Seguim recte, sud -est.
  • 4.500m. ROTONDA MOLÍ DEL ROVELLAT. Arribem a la rotonda, fi.