La Coma - SLC 156

Desnivell acumulat
167m
Llocs d'interès

Molí del Rovellat, camí de la Coma, barranc de la Coma, camí nou de Sant Pere.

• 0m. ROTONDA MOLÍ DEL ROVELLAT. CRUÏLLA CARRER JOAN XXIII I CARRER DELS MOLINS. Sortim en direcció contrària a la rotonda, sud, cap al pas de vianants i creuem la vorera; seguim recte. Anomenat Molí de Més Avall, Molí del Rovellat o Molí de la Pallota, forma part de la Ruta del Rec de la Vila, ruta que segueix 10 molins i construccions hidràuliques al llarg d'uns 5 km. El 1346 va ésser donat al Comú de la vila pel paborde Roger de Miralpeix. De la construcció només en queda en peu, com la majoria de molins del terme, restes de la canalització de l'aigua i el forat per on queia l'aigua al cup anomenat carcabà o cacau en el qual s'emmagatzemava aquesta aigua que donava la força hidràulica per moure el rodet i l'arbre que, a la vegada, feia girar la mola volandera. No es constaten dependències o vivendes annexes que facilitarien la vida diària del moliner.
  • 100m. INTERSECCIÓ. Agafem la pista de la dreta, sud-oest, direcció l’Ermita de Sant Pere, pel “Camí d’Almoster”.
  • 220m. INTERSECCIÓ. Deixem a la dreta el “Camí nou de Sant Pere”. Seguim pel “Camí d’Almoster”, la pista que segueix més al sud.
  • 580m. Zona educativa a l’esquerra.
  • 710m. CRUÏLLA. Seguim recte, sud, per la pista principal, a la dreta camí de l'Abelló.
  • 920m. INTERSECCIÓ. Deixem la pista principal i seguim la pista asfaltada que gira a la dreta, est, direcció “Camí de la Coma”, seguint la pujada. Si continuem per la pista que deixem, trobem Almoster a 2.050 metres.
  • 1.460m. INTERSECCIÓ. Deixem una pista a l'esquerra; seguim per la pista principal.
  • 1.560m. INTERSECCIÓ. Deixem una pista a l'esquerra; seguim per la pista principal.
  • 1.950m. INTERSECCIÓ. Deixem una pista a l'esquerra; seguim per la pista principal.
  • 2.110m. CRUÏLLA. Entre dos masos, seguim recte per la pista principal que es transforma en pista de terra durant 640m, en direcció nord -oest.
  • 2.540m. Vistes a Tarragona i al mar.
  • 2.630m. BIFURCACIÓ. Seguim la pista de la dreta, en direcció est.
  • 2.770m. INTERSECCIÓ. Arribem a una pista asfaltada; seguim per la dreta, sud -est, és el camí de Sant Pere. Seguirem aquesta pista 1.670 metres. Iniciem el descens. Cap a l'esquerra deixem l'Ermita de Sant Pere a 1.350 metres i enllaç amb el Sender Sant Pere a 920 metres. Les vistes al Camp de Tarragona són espectaculars.
  • 2.990m. Vistes a tot el Camp de Tarragona i Salou.
  • 3.500m. INTERSECCIÓ. Deixem a l'esquerra una pista. Seguim per la pista principal a la dreta, sud.
  • 4.160m. Seguim la pista principal.
  • 4.450m. INTERSECCIÓ. Trobem la pista que seguim en direcció esquerra, nord -est, cap a la Selva. Cap a la dreta direcció Almoster.
  • 4.560m. CARRETERA. Trobem la carretera que seguim direcció esquerra, nord, cap a la rotonda.
  • 4.670m. ROTONDA MOLÍ DEL ROVELLAT. Arribem a la rotonda, fi.